Rommelen - Reisverslag uit Nørre Nebel, Denemarken van Familie Noordam - WaarBenJij.nu Rommelen - Reisverslag uit Nørre Nebel, Denemarken van Familie Noordam - WaarBenJij.nu

Rommelen

Door: Chantal Noordam

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2015 | Denemarken, Nørre Nebel

Zoals jullie misschien wel weten ben ik dol op rommelmarkten. Heerlijk snuffelen of er nog wat leuks tussen zit. Laat er nu net vandaag in Nørre Nebel er één zijn. Had had er niet zón trek in, maar toen ik voorstelde dat ik de boodschappen erbij deed en hij met Yenthe iets ging doen was het goed. Het was een kleine rommelmarkt, maar genoeg leuk snuisterijen. Mijn oog viel gelijk op een playmobil huis die voor 165 kronen te koop stond. Omgerekend is dit ongeveer 22 euro. Vroeg aan de man of hij compleet was en zei dat ik hem voor 150 kronen wel wilde hebben. Ik ben en blijf toch een Nederlander. En ja hoor hij ging akkoord en daar ging ik met compleet zomerhuis voor 20 euro, wat euro kost en er nog splinternieuw uitziet en wat was dochterlief blij toen ze het zag. Ze riep gelijk 'oh mooi, heeft Luna ook!'Die had voor haar verjaardag nl playmobil gekeregen. Verder heb ik nog iets heel speciaals gekocht. Een klein strepsildoosje met deens etiket en gebruik. Zo gaaf! Moet toch maar gauw een plekje zoeken voor m'n apotheekverzameling aangezien die na 3 jaar nog steeds in dozen staat.
Daarna door naar de boodschappen. Kon ik eindelijk op m'n gemak kijken wat ze allemaal verkopen. Kwam ik erachter dat m'n geliefde appelsin in blikjes is te krijgen. Dat wordt dus een tray meenemen. Weet niet of Harrie daar nu zo blij van wordt. Qua eten is het eigenlijk voor hollands wat we eten, ze hebben zelfs knorr wereldgerechten. Alleen is Deens niet mijn beste vak en heb ik maar even aan iemand gevraagd wat alle ingrediënten waren. Toch handig dat ze Engels ook kunnen.
Na de middag was het plan om nog even te gaan geocachen in de bossen hier vlakbij. Er ligt nl een serie over bosdieren en we hadden gehoord dat deze erg leuk zou zijn. Yenthe wilde eerst niet mee, want ze wilde spelen met de plamobil (logisch toch?!) maar na wat aandringen ging ze toch mee. Na het vinden van de eerste geocache begon Harrie al twijfelen of we door moesten gaan. Het pad werd steeds smaller en moeilijk begaanbaar met de wandelwagen. Ik wilde natuurlijk door, maar na het vinden van cache nr.2 kwam ik er toch ook achter dat het echt niet ging. Geen mooie bospaden zoals in Nederland, maar echt overwoekerd door planten, takjes en bladeren enz. Dan maar terug en verder naar de volgende serie. Yenthe was inmiddels in slaap gevallen, dus die heeft weinig gemerkt dat ze in en uit de wagen is getilld. Helaa
s ging serie 2 ook niet en zat er niets anders op om nog wat losse caches te doen. Het liep zo echt rommelig maar gelukkig toch nog 6 gevonden.

• 30 Juli 2015 - 21:36

Joke Van Yperen:

Super leuk om jullie stukjes te lezen! Groetjes van ons

• 31 Juli 2015 - 08:59

Truus Voois :

Afdingen in het Deens knap hoor!Rommeldagen blijven leuk,ik ben er ook gek op!