Logeren in Emmen - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Familie Noordam - WaarBenJij.nu Logeren in Emmen - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Familie Noordam - WaarBenJij.nu

Logeren in Emmen

Door: Chantal Noordam

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2015 | Nederland, Emmen

Na maanden wachten en vele voorbereiding, was het vandaag eindelijk zover. De Noordammetjes vertrekken richting Denemarken.
Gisteravond de auto al voor het grootste gedeelte ingepakt (volgens Harrie weer veel te veel!), zodat we vandaag vroeg konden vertrekken richting Emmen. We overnachten nl eerst een nachtje bij zus en zwager en rijden de volgende dag door naar Denemarken. Alleen vroeg vertrekken is bij ons altijd een utopie. Zo ook vanmorgen. Allerlei lossen spullen moesten door mij nog gepakt worden en volgens Harrie liep het gewoon niet. Hij zei dan ook constant 'heb je nu nog niet genoeg bij je?' 'Een dakkoffer huren betekent natuurlijk niet dat je 2x zoveel kunt meenemen!' Dus uiteindelijk vertrokken we om 9.45 uur ipv 9.00 uur en toen gebeurde het...natuurlijk bij Westerlee. Harrie bedacht zich of we de papieren van het reisbureau wel hadden en mijn nuchtere antwoord was 'daar had jij toch voor gezorgd!' Dus we konden weer terug naar huis. Harrie baalde natuurlijk flink, omdat we nu nog een keer de verkeersdrempels moesten nemen in de straat en met een fietsenrek achterop is dit veel lastiger. Natuurlijk had ik hier ook een oplossing voor 'We nemen toch gewoon de druivenstraat, daar liggen geen drempels! Ik fiets het elke dag zei ik nog'. Helaas bleek dit niet het geval en nog meer drempels dan in de woonwijk zelf en Harrie was inmiddels witheet! Gelukkig na het pakken van de reispapieren konden we dan eindelijk op weg naar Emmen.
De reis verliep voorspoedig met twee dames die tussendoor nog even een dutje deden, zodat we rond 13.00 uur dan toch in Emmen arriveerden. Yenthe was door de dolle heen om tante Inge en ome Ruben weer te zien en natuurlijk het feit dat we op vakantie gingen. Helaas regende het bij aankomst en ik zag ons middaguitje al in het water vallen, maar gelukkig viel dit alles mee.
Rond 14.00 uur was het droog en konden we richting C'est la Vie in het centrum van Emmen; een straatartiestenfestival en een braderie. Het was erg druk en Yenthe wilde al gauw opgetild worden, omdat ze niks zag. We dachten haar een plezier te doen met een ritje draaimolen, maar nadat Harrie een muntje had gekocht wilde ze er echt niet in. En nu loopt hij dus nog met een muntje van een firma in Assen! Makkelijk die 2 euro verdient toch?! Gelukkig van ze het krijten op meubels wel erg leuk. Er stonden stoelen, tafels, lampen, banken enz. die waren geverfd met schoolbordverf en hier mochten de kinderen dan op krijten. Echt fantastisch verzonnen! Yenthe was er niet weg te slaan.
Rond 17.00 uur waren we weer thuis en hadden toch wel trek gekregen, dus heerlijke kip ungle Ruben gegeten mmm... Nog wat heerlijk bijkomen en dan vroeg in onze bedjes.

• 23 Juli 2015 - 18:19

Truus Voois:

Ook altijd het zelfde liedje,leer eens inpakken daar is een cursus voor.grapje