Langs de Oevers (deel I) - Reisverslag uit Aalter, België van Familie Noordam - WaarBenJij.nu Langs de Oevers (deel I) - Reisverslag uit Aalter, België van Familie Noordam - WaarBenJij.nu

Langs de Oevers (deel I)

Door: Chantal Noordam

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Mei 2011 | België, Aalter

Vanochtend vroeg op, want vandaag rijden we richting België om te Geocachen en de steden Brugge en Gent te bezoeken. Na de laatste huishoudelijke klusjes konden we om 8.45 uur vertrekken,driekwartier later dan de bedoeling. Gelukkig niet zo erg, het is tenslotte vakantie zegt Harrie!!
Voorspoedig gingen we op weg en natuurlijk viel Tallie al gauw in slaap, zodat we erg vlug in België waren. Daar wat stop en go caches (in Nederland gewoon carpoolcaches)gedaan, waaronder een erg leuk TB hotel, waar veel aandacht aan was besteed. De eigenaar had een'echt'hotel gemaakt met een verzorgde kamer incl.douche, bed en schilderij. Na nog een korte plaspauze gauw verder naar Deinze om de serie 'Langs de Oevers'van 50 caches te lopen.
Rond 12.15 uur vond Harrie de eerste en er zouden er nog veel volgen. Bij nr.2 en 3 hadden we veel moeite om het kokertje te vinden, maar ineens zagen we het. Dom natuurlijk er gewoon overheen gekeken! Door een hoog begroeid pad met aan beide kanten (we denken) duizendblad slingerend langs de oever van cache naar cache gelopen. Na 9 caches kwam Harrie's klimtalent (uuuuhm...) ook nog van pas. Gelukkig weer veilig op de grond op naar de volgende. Die waren gelukkig niet al te moeilijk. Rond 14.00 uur hadden we er inmiddels 15 gelogd, dus tijd voor een kleine pauze. Natuurlijk met foto, maar dit wilde met de zelfontspanner niet helemaal lukken zoals Tallie wilde (dwangetje?!). Vol goede moed op weg naar nr.16. Helaas ging dit niet zo voorspoedig als de voorgaande. Door een oerwoud van brandnetels,struiken en bomen op weg naar het nulpunt. Daar deed de GPS raar en gaf iedere keer een andere plaars als nulpunt aan. Om gek van te worden! Na het halve bos te hebben omgekeerd maar teruggegaan zonder resultaat. Natuurlijk gaan we de legger even mailen voor een hint. Al mopperend ging Tallie verder, omdat we er één niet konden vinden. Gelukkig vonden we de volgende voorspoedig en hebben we zelfs nog hulp gehad van een vriendelijke Belg die voor ons een cache hoog uit een boom haalde. Nu begon Tallie toch wel moe te worden, maar onderweg kwamen we bij een boer voor de deur een frisdrankautomaat tegen, zodat we na het kopen van een AA-drink weer voldoende energie hadden. De weg was alsmaar rechtdoor en na iedere 250 m volgende er een cache, die we gelukkig allemaal vonden. Halverwege werd Tallie al aardig moe en zijn we via een binnendoorweg van 1 km terug naar de auto gegaan. De teller bleef steken op 28 caches na ruim 10 km lopen.
Gauw naar het hotel in Aalter gereden en na wat rustpauze een cafeetje opgezocht om iets te eten. Helaas is hier op maandag bijna alles dicht. Gelukkig konden we bij cafe 'Geduld'wel wat eten. Na veelgeduld kwam gelukkig na drie kwartier dan toch het eten en nog een flink bord ook. Dit hadden we wel verdiend! Nu terug in het hotel lekker uitrusten en morgen naar Brugge.

• 02 Mei 2011 - 19:05

Joke:

Hi Geocachers,

Leuk om het weer van jullie te lezen!
    Ik hoop dat jullie een paar hele fijne dagen hebben met heel veel zon.
    Groetjes uit de Heij.

• 03 Mei 2011 - 06:22

Hans Spierenburg:

super 28

• 03 Mei 2011 - 07:45

Ineke:

Wat heerlijk om weer jullie vakantieavonturen te lezen.
    Wat gaaf dat jullie al weer zo veel caches hebben gevonden.
    Veel plezier nog.