Langs de Oevers (deel II) - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Familie Noordam - WaarBenJij.nu Langs de Oevers (deel II) - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Familie Noordam - WaarBenJij.nu

Langs de Oevers (deel II)

Door: Chantal Noordam

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Mei 2011 | Nederland, De Lier

Gelukkig na het toetje van gisteravond geen uitslag gekregen,dus vandaag helemaal fit om de serie 'langs de oevers' af te maken.
Na een stevig ontbijt de koffer inpakken en de laatste spoilerfoto's van de caches bekijken konden we uitchecken en richting Deinze rijden. Helaas liep dit allemaal niet zo soepel als gedacht. Bij het uitchecken van het hotel kwam de dame achter de balie met een rekening van 490 euro, terwijl we alles al betaald hadden en zelfs niet zoveel! Volgens de dame was het bedrag wat wij hadden betaald veel te laag, maar gelukkg hadden we de bevestiging van weekendjeweg.nl nog bij ons. Dit accepteerde ze en zo konden we met enige vertraging toch richting de Leie rijden.
Het uitgekozen startpunt bleek toch wel wat moeilijkheden te hebben qua parkeergelegenheid, dus nadat Chantal was afgezet is Harrie de auto gaan wegzetten. Dit was ongeveer 500m verder, maar omdat we nog veel gingen lopen vond Harrie het niet zo erg dit stukje even alleen te lopen. Inmiddels had Chantal de 1e cache van langs de oevers al gevonden en konden we samen verder om de serie compleet te maken. Na een aantal caches langs de openbare weg, was het weer tijd om langs de goed begroeide Leie te lopen. We kwamen oa een filmrolletje tegen in een boom waarbij het nodige klimwerk weer verricht moest worden. Tallie dacht dit wel even te gaan doen, maar na de eerste stap ging het bijna mis. Dan Harrie maar en hij had hem gelukkig zonder al teveel kleerscheuren snel te pakken. De volgende caches leverde niet echt veel problemen op, totdat we langs een weiland moesten met metershoog riet, struiken en bomen. Volgens Harrie was er geen makkelijkere manier dan er omheen, dus na veel geploeter en gemopper kwamen we eindelijk aan de andere kant uit. Gelukkig was de sloot die er was op dat moment droog en konden we makkelijk de overkant bereiken. Oh,oh wat een avonturen weer, maar we waren op het juiste punt beland. Bleek op een groot bord te staan dat het ook was toegestaan door het weiland te lopen!!!!! Dit overkomt ons weer, maar ja...volhouden..maar.. Rond 13.00 uur hadden we er inmiddels 15 gevonden, dus goed op schema. Op naar de gevreesde 44, die velen voor ons niet konden vinden. Gelukkig vond Harrie die erg snel, zonder al teveel moeite. We hoefde er nog maar 7 te gaan, dan was de serie compleet.
Langs de oever van de Leie kwamen we ook een kruis tegen met naam en datum. Na wat googelen bleek dat op deze plek een vrouw in 1979 een projectiel uit de 2e wereldoorlog had gevonden en deze in de Leie had geprobeerd te gooien, maar per ongeluk op de oever terechtkwam en daar ontplofte. Plaatselijke oorlogsstrijders hebben dit kruis geplaatst ter nagedachtenis van deze gebeurtenis. Erg indrukwekkend als je dit ineens midden in een weiland tegenkomt.
Bij nr.50 had we toch enige moeite om het filmrolletje te vinden, maar ook deze hadden we na verloop van tijd in handen. Op naar de laatste; nr.16 die we afgelopen maandag niet konden vinden. Na het bekijken van de spoilerfoto moest het toch te doen zijn, maar na een kwartier nog geen cache. Harrie ging terug naar het aangegeven nulpunt en vond daar uiteindelijk toch de cache!! Yippie gehaald!! En dat na ruim 21 km wandelen, verspreid over 2 dagen.
Moe maar voldaan konden we vertrekken richting het Westland. In de buurt van Rotterdam belde Sandra ons om te vragen of we al thuis waren. Nee, maar we rijden in de Beneluxtunnel. He daar rijden wij ook bijna zei ze. Bleek ze samen met Joeri ook onderweg naar huis te zijn vanuit Spijkenisse. Wat een toeval! Bij Vlaardingen reden ze inmiddels naast ons en bij Westerlee hebben we nog effe gekletst bij het stoplicht. Daarna waren we snel thuis om de poezen ook weer wat aandacht geven. Sloffie kon je al van een afstandje horen miauwen. Toch weer fijn om thuis te zijn.

Vind je het leuk om foto's van ons Geocache avontuur te bekijken? Kijk dan op www.noordammetjes.mijnalbums.nl