Dag 1: Overtocht en autoreis richting Wales - Reisverslag uit Betws-y-Coed, Verenigd Koninkrijk van Familie Noordam - WaarBenJij.nu Dag 1: Overtocht en autoreis richting Wales - Reisverslag uit Betws-y-Coed, Verenigd Koninkrijk van Familie Noordam - WaarBenJij.nu

Dag 1: Overtocht en autoreis richting Wales

Door: Chantal Noordam

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Betws-y-Coed

Eindelijk is het dan zover. Na maanden wachten gingen we zondagavond op vakantie naar Ierland. Rond 20.00 uur arriveerden we bij de Stena Line in Hoek van Holland waar we incheckten en met de auto de boot op mochten. De vakantie kon beginnen! Na een kleine wandeling op het schip hebben we onze bedjes opgezocht en nog wat tv gekeken. Helaas zat er een irritante fout in de tv, waardoor er iedere twee minuten een engelse stem 'dolbysurround 19 digital' zei. Het programma werd dus iedere keer onderbroken, dus maar vroeg gaan slapen. De zee was zeer kalm en aangenaam, dus van zeeziekte hadden we geen last.
Rond 5.00 uur (Engelse tijd) werden we door een vrolijke vrouwelijke stem gewekt om wakker te worden en eventueel gebruik te maken van het ontbijt. Omdat we zelf voor broodjes hadden gezorgd bleven we nog een halfuurtje liggen. Na wat opfrissen gauw naar het cardeck om met de auto de boot af te gaan. Dit duurde langer als gedacht, want bij iedere auto moesten de paspoorten gecontroleerd worden. Die Engelsen lieten zelfs een hele bus uitstappen om alles te checken. Volgens mij kon dit veel sneller, maar volgens Har moest ik mij niet druk maken, we zijn toch op vakantie alle tijd!
Na de douane gingen we op weg naar Cambridge. Har reed en het links rijden viel in het begin niet mee, maar door samen goed te kijken ging het steeds beter. Terwijl ik onderweg even m'n ogen dichtdeed reed Har ons zonder kleerscheuren naar de rand van Cambridge. Daar stapte we op de Park+Ride Bus die ons in het historische centrum afzette. We hadden op de site van Geocaching (de site van het schatzoeken)een wandeltocht langs historische gebouwen uitgezocht. We kwamen o.a langs verschillende oude kerken en universiteitsgebouwen. Echt ontzettend mooi, het leek Hogwards wel uit de film Harry . Potter. Op straat werden we steeds weer aangesproken door studenten die een stadstour aanboden.Blijkbaar hadden ze niet zoveel te doen, want ze bleven zeuren. Helaas zonder resultaat natuurlijk.
Na het mooie cambridge zijn we doorgereden richting Wales, wat ongeveer 4 uur rijden was. Wel lang, maar niet voor mij hoor! Ik sliep al na 10 minuten en ik had Har al gewaarschuwd. Gelukkig vond hij het niet erg en was ik na anderhalf uur weer wakker. We reden door het mooie Wales, waar we onderweg nog even zijn gestopt voor wat foto's en wat geocaches. Rond 17.30 uur arriveerden we in het hotel om heerlijk bij te komen van deze reisdag. Morgen met de boot op naar Ierland!

• 11 Juli 2011 - 20:33

Joeri En Sandra:

Fijn dat de bootreis goed verlopen is! T/m vrijdag zullen we blijven kijken en daarna, zal het waarschijnlijk iets minder gaan worden. We willen jullie (voor het geval dat ik vergeet berichtjes achter te laten) een hele mooie reis door Ierland toewensen!!
    Groetjes Joeri en Sandra

• 12 Juli 2011 - 18:26

Inge:

Niet teveel slapen hoor tal!

• 12 Juli 2011 - 20:57

Frido En Jolanda:

Fijne vakantie guys, en pas op in Belfast, want daar zijn rellen.........
    Groetjes Frido en Jolanda