Dag 9: Rustdag - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Familie Noordam - WaarBenJij.nu Dag 9: Rustdag - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Familie Noordam - WaarBenJij.nu

Dag 9: Rustdag

Door: Harrie en Chantal Noordam

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2011 | Ierland, Clifden

Vandaag werd een niet ingeplande rustdag. In de Tour de France heb je er altijd twee. Reislustig als we zijn plannen wij nooit echt een rustdag in, we zien wel wanneer we een pauze nemen. Vanochtend kon Tallie niet echt op gang komen, dus pas laat aan het ontbijt. Uiteindelijk wat boodschappen gedaan bij de plaatselijke Spar en de Aldi (we zijn nogal kieskeurig als het om eten en drinken gaat door de allergie van Tallie).
We besloten een bijzondere plek te gaan bezoeken. Even verderop is een eilandje dat je bij eb met de auto of te voet kunt bereiken, doordat er een smalle strook strand droog valt. Dat is iets minder dan een kilometer. Het was even zoeken, maar uiteindelijk vonden we het pad dat naar de oceaanbodem leidde. Ik besloot toch maar niet mijn auto aan dit avontuur te wagen, dus we parkeerden en gingen het stukje naar het eiland (op dat moment dus schiereiland) wandelen. Onderweg naar Omagh (zo heet het eilandje) werd Tallie voelde Tallie zich toch niet helemaal fit. Aan de overkant hebben we besloten terug te lopen en naar het hotel te gaan. Tallie ligt lekker te slapen en heeft een paracetamolletje ingenomen. Ze zegt dat het inmiddels wel weer een stuk beter gaat, maar ze moet van mij toch gewoon rust nemen. Morgen hebben we nog een lange rit voor de boeg. Daarna is het programma sowieso wat rustiger, omdat onder andere Belfast en Dublin op het programma staan. Dan zit je in de stad en is alles redelijk dichtbij. Het verslag van vandaag houdt hier dus eigenlijk op. Geen zorgen thuis, Tallie knapt echt alweer wat op, zal wel iets verkeerds gegeten hebben.
Inmiddels ben ik alweer aardig opgeknapt en zijn we rond een uur of 5 richting Clifden gegaan, alwaar we toch nog even gingen Geocachen. Ik wilde er gelijk meer, maar Har vond dat ik toch nog wat rustig aan moest doen.Inmiddels zijn we er wel achter dat ik door het eten van gisteren last heb gekregen van huiduitsalg en diarree. Komt waarschijnlijk toch doordat er in de pasta kruiden zaten waar ik allergisch voor ben. Maar ach, ik ben weer opgeknapt en heb vanavond heerlijk fish en eigengemaakte chips gegeten in een plaatselijk restaurantje.
Weer terug in het hotel nog even relaxen en dit verlagje typen onder het genot van een knapperend haardvuurtje en Ierse muziek. Alleen daarvoor zou ik al naar Ierland gaan!
We zijn trouwens ook nog benaderd door de krant Metro om een tip over Ierland in te zenden. Deze is vandaag al te zien op hun website via http://www.metronieuws.nl/lifestyle/ierland-het-klooster-in-of-toch-late-night-jam/SrZkgr!MYek72YdmmQh2/ (Helaas doet de link het niet rechtstreeks, maar kopier hem maar even in de adresbalk)