Dag 10: Een lange reis naar Ardara - Reisverslag uit Ardara, Ierland van Familie Noordam - WaarBenJij.nu Dag 10: Een lange reis naar Ardara - Reisverslag uit Ardara, Ierland van Familie Noordam - WaarBenJij.nu

Dag 10: Een lange reis naar Ardara

Door: Chantal Noordam

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Juli 2011 | Ierland, Ardara

Vanochtend ging de wekker alweer rond half 8, want vandaag hadden we een lange autorit voor de boeg richting de Noordelijke plaats Adara. Na een lekker ontbijtje maar gauw op weg.
Vlak voorbij het plaatsje Leenane zijn we gestopt om een geocache te zoeken bij een mooie waterval van de Eriff river. Het pad er naartoe was modderiger als gedacht en voor ik het wist lag ik weer eens op m’n kont in de modder. M’n hele broek, schoenen en sokken zaten onder, omdat ik vergeten was wandelschoenen aan te trekken. Har riep alweer hard ‘Eend’! waardoor ik eigenlijk alleen maar hard moest lachen. Na dit modderige avontuur gauw verder op weg naar de cache. Ook Har viel nog bijna, maar uitzicht aan het einde was meer dan de moeite waard. Toch leuk als je plaatsen komt die niet in reisgidsen vermeld staan.
Onze volgende stop was bij het plaatsje Drumcliff. Dit plaatsje is vooral bekend, omdat hier de Ierse dichter en nobelprijswinnaar voor de literatuur W.B.Yeats is begraven. Ook in Nederland komen we gedichten van hem tegen o.a op een gebouw in Leiden. We hebben een bezoek gebracht aan dit graf en bij het nabijgelegen theehuis nog even een sanitaire stop gehouden. Dit theehuis staat letterlijk op de begraafplaats, iets wat bij ons echt ondenkbaar is. We hebben trouwens nog nooit zoveel bezoeken gebracht aan begraafplaatsen als deze vakantie. Ierland is nu eenmaal bekend door zijn vele katholieke invloeden en keltische kruisen.
Dichtbij het plaatsje Drumcliff heb je ook een mooi uitzicht op de berg Benbulben van 526m hoogte. Een aparte berg die als een grote tafel middenin het landschap staat. De schapen geven niets om z’on hoogte, want zelfs het steilste gedeelte waren ze nog te vinden.
Na een lange rit met af en toe nog een tussenstop voor een geocache kwamen we in het pittoreske plaatsje Adara aan. In de buurt van deze plaats liggen de hoogste kliffen van Europa, die we natuurlijk morgen hopen te bezoeken.
Verder hebben we vandaag ook nog een vervelend bericht ontvangen vanuit Nederland. Een oom van Harrie is vandaag overleden, waarvan z’n vrouw vorige jaar al was overleden. We wensen alle familie alle sterkte toe in deze moeilijke tijd.
Wij hopen nog even te genieten van onze vakantie in Ierland.
***De eerste foto's zijn te zien op noordammetjes.mijnalbums.nl***